Monday, April 23, 2012

Violenta gestuala, non-verbala in randul elevilor

            Violenta gestuala este des intalnita in special in randul adolescentilor a caror numar inca creste considerabil. Cu totii stim ca astazi tinerii sunt tot mai rebeli, extravaganti in tot ceea ce fac dorind fiecare sa se remarce in felul sa propriu. Acest tip de violenta tine foarte mult de natura anturajului din care face parte adolescentul, comportamentul familiei si multe alte moduri spre exemplu mass-media(televizorul) care influenteaza considerabil atitudinea adolescentului in scoala, fata de profesori sau alti elevi.
            Adolescentii din ziua de azi au o personalitate foarte puternica de aceea cand cineva le impune ceva acestia fac tot posibilul de a raspunde facand opusul. Totodata acestia sunt si impulsivi actionand fara sa se gandeasca prea mult la consecinte iar daca adolescentul este si agresiv aceste "iesiri" pot avea urmari nefaste.
             Dar...ce-am putea face pentru a combate acest tip de violenta atat de des intalnita in scoli? Exista oare solutii? Este o problema serioasa cu care ne intalnim zilnic pe holurile scolilor. Personal cred ca nici parinti nu-si dau silinta de a intelege comportamentele si motivul din care adolescentul recurge la acest mod de violenta inofensiv sau obisnuit pentru unii. Aceste acte de violenta tin strict de reactiile adolescentului dar si de educatia oferita de familia acestuia.
             O probabila varianta pentru combaterea violentei gestuala in scoli s-ar putea face cu ajutorul unui psiholog. Prin intermediul acestuia necesitatea de a folosi acest tip de violenta ar putea disparea daca adolescentul ar avea vointa si ar fi cu adevarat interesat de solutionarea acestei probleme,insa, ma indoiesc deoarece probabil multi adolescentii ar reactiona respingator la propunerea unei astfel  de variante. Poate cea mai veritabila varianta de a combate violenta non-verbala este inlocuirea orei de dirigentie in cadrul carei multi dintre elevi frecventeaza chiului, cu o "ora obligatorie"(daca se absenteaza acest lucru e consemnat in catalog prin absent nemotivat si scaderea punctelor la purtare) in care un profesor strain (de la o alta scoala, sa aibe si cunostinte de psihologie) care stie sa se impuna si este bine informat in privinta acestui program unde are  sa prezinte diverse materiale in care violenta gestuala are urmari nefaste pentru a deschide ochii copiilor si a le lumina mintile. In tot acest timp profesorul respectiv va fi la dispozitia elevilor care vor putea adresa intrebari, scopul final fiind diminuarea numarului de adolescentii care utilizeaza acest tip de violenta si de ce nu disparitia acestuia prin constientizarea tinerilor de greseala facuta si schimbarea de atitudine, renuntand la violenta non-verbala.
              Aceaste "ore obligatorii" dupa cum e si denumirea lor constituie astazi o necesitatea in scolile noastre unde adolescentii folosesc tot mai frecvent violenta in toate modurile posibile.Insa decizia finala ii apartine tanarului caci in functie de incredere sa in propria persoana si de vointa pe care o are acesta poate scapa cu usurinta de nevoia de a manifesta acest tip de violenta. De accea profesorul trebuie sa fie cat mai convingator, exigent si sa aibe pregatirea necesara pentru a duce aceasta sarcina la bun sfarsit.
             Tot in cadrul acestui program am putea organiza si un criteriu de sanctionare pentru cei care continua cu indarjire sa foloseasca violenta gestuala.Profesorul care-l va vedea pe cel care o utilizeaza va avea acordul de a scadea puncte considerabile din notele ce urmeaza sa-i fie puse elevului cu pricina. Poate prin acest mod cam exagerat putem spune, vom putea macar stimula elevii spre a inceta folosirea acestui tip de violenta.
       

Wednesday, April 18, 2012

Invins si invingator

     "Un invingator infrunta provocarile una cate una, un invins le evita si nu indrazneste sa se lupte cu ele".


           Fiecare dintre noi stie ce poate, iar cand este vorba de competitii, intreceri oricine isi doreste sa ocupe locul cel dintai, sa fie invingatorul. Insa, pentru a deveni invingator trebuie sa te cunosti foarte bine pe tine insuti, sa ai spirit competitiv si sa te increzi in propriile forte dand tot ce ai mai bun pentru a ajunge pe primul loc.
          Cand iti propui sa devii invingator, ambitia din tine se sporeste oferindu-ti forta si curajul necesar spre a face fata oricarui obstacol, infruntand orice pericol pentru a-ti atinge scopul multdorit care sa nu uitam este si un scop comun deoarece este vorba de o competitie si dupa cum am mentionat mai sus oricare dintre noi doreste sa guste din placerea sentimentului de a fi invingator.
          Invinsul nu este sigur pe sine, are ezitari, nu se increde la fel de mult in fortele sale si, desi are destula ambitie, nu resuseste sa-si gaseasca curajul necesar sprea a infrunta toate pericolele, obstacolele, astfel preferand sa le evite, nereusind sa se lupte cu ele. Chiar daca are ambitie si isi face curaj, acesta nu are indrazneala sa se lupte cu obstacolele neprevazute.
          In final, invinsul ocupa un loc inferior, invingatorul care e dornic sa castige infruntand brav orice pericol care ii iese in cale.
          In concluzie consider ca afirmatia de la care am pornit: "Un invingator infrunta provocarile una cate una, un invins le evista si nu indrazneste sa se lupte cu ele" este adevarata deoarece in urma efortul depus de cel care infrunta orice pericol pana la final, merita sa castige ca un adevarat invingator in timp ce, invinsul, cel care nu indrazneste sa depaseasca obstacolele si incearca in diverse moduri sa le ezite isi asuma pe buna dreptate statutul de invins.